נדלן במושבים – על השוני בין רכישת נכס בעיר לבית קניית נדלן במושב

בית  במושב – מאמר על קניית שטחים לבתים במושבים בישראל
 

קניית בית במושבבנושא של רכישת שטחי נדלן במושבים נכללים אדמות מסחריות, קרקעות חקלאיות ויחידות למגורים וכו’. עלותן של הקרקעות במושבים הינו נושא אשר תלוי בגורמים שונים ומשתנים לפי העניין. אי לכך, מומלץ מאוד לבוא לייעוץ אצל שמאי מוסמך המתמצא בנושא כדי לקבל מפיו הערכת מחיר ריאלית ועדכנית בטרם מחליטים על עיסקת נדלן במושבים.

רכישת נכס במושב בהשוואה לקניית נכס בעיר

1. בגלל שקיימים מושבים לא מעטים שעברו תהליך הפרטה,הדבר השפיע על מחירי הנכסים שהאמירו בהתאם.

2. יש הבדל משמעותי בין קניית נכסים בעיר לבין רכישת נכסים במושב. ברוב המקרים הבעלות על המשקים היא של מנהל מקרקעי ישראל אי לזאת כאשר מעוניינים למצוא נכסים במושבים יש לקבל את הסכמתו של של מנהל מקרקעי ישראל.

3. מושבים רבים מצויים סמוך לעורקי תנועה מרכזיים. כמה שהמושב סמוך יותר לכביש מהיר המחבר אותו אל מרכז הארץ, כך המחירים גבוהים יותר.

4. עד לפני מספר שנים לא הסכימו המושבים למכירת אדמות במושב למי שהוא לא בן המושב , עתה יש מהפך וגם מי שאינו מתגורר במושב מסוגל לרכוש בו בתים ואדמות. קיים ביקוש יותר גדול למושבים שממוקמים ליד הערים הגדולות.

 איזה מושבים הינם הכי מבוקשים למגורים בישראל

1. משקים חקלאיים הינו שם כללי לנחלה שיש בה מבנה מגורים ואדמות חקלאיות ולא אחת קיימים על הנחלה עוד מבנים. במידה שמעוניינים לקנות משקים חקלאיים , יש צורך מעשי לגשת אל למומחה בענף של הנדלן כדי שיתן הערכה למחיר הריאלי של המשק.

2. יש הרבה מושבים הדורשים את אישורו של ועד המושב לעיסקאות של מכירת נחלה. והיה ורוצים לבצע עיסקא במושב יש להשיג את הסכמת מנהל מקרקעי ישראל וכך גם את הסכמת ואישור ועד המושב.

3. דמי הסכמה המשולמים למנהל מקרקעי ישראל ומחירו של המשק הינם 2 הגורמים שעל פיהם יש להרכיב את המחיר של משקים. לשם קביעתם של דמי ההסכמה לוקחים בחשבון רק את עלותה של הקרקע בלי המבנים שעליה כמו, מבנה המגורים, לולים, מחסנים שונים או מבני תעשייה וכו’.

4. קיימים מושבים שיש להם ביקוש מיוחד עקב החיים הקהילתיים המעניינים . במושבים על פי רוב הכול מכירים את כולם ויש בין אנשים רבים קשרי חברות, נערכים במושבים אירועים שונים, קיימים מושבים שיש בהם מוסדות חינוך מעולים, תנועות נוער וחוגים לילדים.

לאתר המציע שירותיו של קבלן בנייה במושבים של עמק יזרעאל והצפון

אפשר לגור במושב ולחוש ממש כמו בעיר

1. בית במושב יש לו יתרונות רבים : מרחבים ונופים, שלווה ושקט מצד אחד ומצד שני מגורים בסמיכות לערים גדולות , חיי קהילה תוססים, כל אלה מביאים לביקוש ער לקניית בית במושב.

2. בית במושב הוא שילוב ייחודי של אפשרות מגורים מרווחת יחד עם משק חקלאי. המשק יוצר מקורות של הכנסה נוספים, המשק החקלאי הינו פרנסה נוספת עבור בני המושב אשר מוצאים את פרנסתם בערים הגדולות.

3. בשנים האחרונות קיים פיתוח רחב בתחום הכבישים ובין השאר כביש שש, עובדה זו נותנת אפשרות לרבים לשלב מגורים במושב עם עבודה בעיר.

תוכן עניינים