אורן פלוטקין מנכל קבוצת פלוטקין – התנדבותו בעמותת אור שלום

קצת על חיו האישיים של היזם אורן פלוטקין, המקים, המנהל והמייסד של קבוצת פלוטקין ופעילות התנדבותו בעמותת אור שלום:

אורן פלוטקין, יזם נדל”ן ומבעלי קבוצת פלוטקין הפועלת בארץ ובחו”ל – המשמש כיו”ר הוועד המנהל של עמותת ‘אור שלום’ – אירח אמש (ראשון) אנשי חברה ועסקים, שתרמו ונרתמו למען ילדים ונוער בסיכון. את האירוע שבמהלכו ציינה העמותה 35 שנות פעילות שנערך באולם ה’טראסק’  – אולם אירועים בנמל תל אביב. יחד עם אורן, אירחה את הערב גם הגברת לימור ויזל, יו”ר מעגל הידידים של עמות וארגון ‘אור שלום’.

אודות עמותת אור שלום

עמותת אור שלום הינה ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו למטפל בילדים ובני נוער בסיכון אשר הוצאו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה.  ילדים אלו מטופלים במסגרות חוץ ביתיות עקב חוסר תפקוד הורי, הזנחה והתעללות נפשית, פיזית ומינית.  העמותה מעניקה להם קורת גג ובית חם.

אודות הפעילות הציבורית של פלוטקין בעמותת אור שלום

אורן פלוטקין הנחה לאחרונה את ערב ההתרמה השנתי של ארגון ועמותת אור שלום. פלוטקין הינו יושב ראש של הוועד המנהל את הארגון והעמותה.  אל אולם ‘הטראסק’ שבנמל תל אביב הגיעו אנשי עסקים רבים שרכשו כרטיסים לערב ההתרמה, שכל ההכנסות ממנו יועברו לילדי “אור שלום”, המעניק בית חם ומשפחה לכ– 1,400 ילדים ובני נוער בסיכון שהוצאו מביתם לאחר שעברו התעללויות, אלימות והזנחה. על התקרובת בקבלת הפנים הופקדו בהתנדבות טל חובש בעלי “קייטרינג פלפל”, שאירח את השף צחי בוקששתר ואת השפים דוד אלמקיאס ויוסי שטרית ממסעדת “דוד ויוסף”. על הבמה הוצגו סיפורי החיים המרגשים של ילדי אומנה, בוגרי ‘אור שלום’, והוריהם המאמצים.

אורן פלוטקין, יזם נדל”ן ומבעלי קבוצת פלוטקין  וקבוצת נופים, אשר פועלות בתחו הנדלן בארץ ובחו”ל, משמש גם כיו”ר הועד המנהל של  עמותת אור שלום.  העמותה קיימה לאחרונה את ערב ההתרמה השנתי של ארגון ועמות אור שלום. . בערב הוענק אות הוקרה מיוחד  לרות רפפורט בת ה-93, על תרומתה רבת השנים למען ילדי הארגון, ועל כך שהקימה את “בית גולדשמידט” – מעון מיוחד אשר מארוח ומטפל בנערות הנמצאות ומוגדרות “בסיכון”. בערב ההתרמה הופיע הזמר רותם כהן: אורחים נכבדים שכיבדו את הערב ותרמו ביד רחבה לעמותה: לימור ויזל שחגגה ביום למחרת את יום הולדתה, עתליה שמלצר ובתה עפרה רייף, מימי ודני לוזון, מיכל ואבנר סטפק, אשר מתנדבים באור שלום כבר תקופה ארוכה, עירית רפפורט ונוספים.

מאמר נוסף על אורן ועל קבוצת פלוטקין 

נישואיו הראשונים של אורן פלוטקין

נועה ירון התחתנה עם אורן פלוטקין בגיל 23 . פלוטקין היה אז עורך דין שהתמחה בנדל”ן. “אורן נתן לי ביטחון” אומרת נועה,  הוא היה העוגן שלי. עד שהכרתי אותו, יצאתי עם דוגמנים, אלון ריינהורן, ליאור מילר. היינו הולכים ברחוב ובנות היו רצות אחריהם. הייתי חיית מסיבות, הייתי בשיגעון, טרפתי את החיים, ואז הגעתי לצבא. זה היה הלם. עד אז, הרגשתי הכי בטוחה בעולם, ופתאום בום. אני שמחה שזה קרה, בזכות זה אני איפה שאני היום”.

הם היו נשואים במשך עשר שנים, נולדו להם שני ילדים, איתמר (12) ואלון (9). לפני כשש שנים התגרשו. “האהבה פשוט נגמרה. היינו בטיפול זוגי שנה לפני הגירושים. לא שחררתי אותו מהר, אפילו שאני זו שהעלתה ראשונה את הנושא. זה היה תהליך ששנינו עברנו. גם הוא הבין שהפכנו להיות כמו שני שותפים.

אורן פלוטקין והשותפות בקבוצת נופי גלעד

בשנים האחרונות נכנס אורן פלוטקין לשותפות בפרוייקט יזמי גדול: נופי גלעד. במסגרת הפרוייקט, מקדם פלוטקין מיזמים של התחדשות עירונית ובנייה בכל מיני ערים ברחבי הארץ.

תמונה של אורן פלוטקין :אורן פלוטקין

 

מאמר על נופים בגלעד -יזמות ונדלן 

 

השקעות בנדלן

 

 

מתן בניהו  והקשר עם מקדוניה
מוסדות מוסמכים כמו משרד האוצר והבנק הלאומי של הרפובליקה של צפון מקדוניה התחייבו בשנת 2018 כי יאפשרו פיתוח גיוס תרומות למימון המונים, אשר יועיל לסטארט-אפים מקדוניים. כמה יוזמות מקדוניות מקוריות כבר הושקו כדי לתפקד כפלטפורמות למקורות המונים, אך יש לפתח תחום זה, עם התקנות המדויקות שנקבעו בתקנה העסקית שתעודד את המשקיעים ואת היזמים לקחת סיכונים, להעלות את הפרויקט שלהם על הפלטפורמה לחפש השקעה במוצר חדש, פיתרון טכנולוגי חדש או המצאה חדשנית.

מתן בניהו – מומחה למימון המון וגיוס המונים
לדברי מתן, מומחה בכיר במימון המון ובהשקעות המונים, הבעיה העיקרית שיש לטפל בה היא השגת גישה להון התחלתי כדי לתמוך בסטארט-אפים בעת פיתוח רעיון עסקי והגדרת מודל הפעולה שלו. אז חשוב גם לבנות קהילת משקיעים שקרובה לסטארטאפים ועימה קל יותר לקבל החלטה על השקעה.

 

כניסתה של של קבוצת פלוטקין לתחום התמא

הכניסה של קבוצת פלוטקין ובעצם של מר אורן פלוטקין  לתחום הפינוי-בינוי נעשתה בזמן שהיה חלק מקבוצת מטרופוליס. מטרופוליס פעלה בשילוב של שלושת השותפות בה: משפחת פלוטקין (קבוצת פלוטקין), חברת אלדר וחברת אלייד. השלוש חברו לבצע יחד פרויקטים של תמ”א 38 בהיקפים גדולים.

אלייד היא קבוצת השקעות במגוון גדול של תחומים. היא בעלת יבואנית פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה, ופעילה כיזמית נדל”ן בהיקפים ההולכים וגדלים. קבוצת פלוטקין, בבעלותה של משפחת פלוטקין, הבעלים ההיסטוריים של חברת ויטה, מחזיקה בחברת נופים שהיא חברת בנייה גדולה בתחומי המגורים והבנייה הציבורית עם עבודות בהיקף המוערך בכ-200 מיליון שקל. קבוצת אלדר היא חברת שיווק הנדל”ן הגדולה בישראל המשווקת יותר מ־50 פרויקטים ברחבי הארץ עבור חברות הבנייה והיזמות הגדולות בישראל.

אורן פלוטקין אמר לאתר כלכליסט כבר בנשת 2003, כי זו אכן עסקה יוצאת דופן עבור קבוצת פלוטקין אשר רגילים להיכנס לפרויקט בתחילתו, וכאן נקרתה בדרכם הזדמנות יוצאת דופן מאחר שמצב הפרויקט חסך לנו חודשים רבים של טיפול בקידומה”.

פלוטקין הוסיף כי זהו מבחן וניסיון חשוב עבור קבוצת פלוטקין שכן יינתן כאן מענה שלם ומקיף מול בעלי הדירות במתחם בהיקף גדול וניסיון זה ישמש אותנו בעוד פרויקטים גדולים שנמצאים אצלנו בקנה.

 

שאלות, תשובות ומידע נוסף על אורן פלוטקין וקבוצת פלוטקין:

 

מי הוא אורן פלוטקין

אורן פלוטקין הוא יזם נדלן וותיק ומוכר. אורן הינו המייסד שלקבוצת פלוטקין – קבוצת בנייה אשר פועלת במספר פרוייקטין ארץ ובחול מאז שנת 2002.

מתי נכנסה קבוצת פלוטקין לתחום הבנייה וההתחדשות העירונית

בערך מאז שהוקמה. הכניסה נעשתה כשפוטקין עוד היה חלק מקבוצת מטרופוליס, אשר פעלה כשילוב של 3 שותפות: קבוצת פלוטקין,חברת אלייד וקבוצת אלדר.

מתי הוקמה השותפות בין קבוצת פלוטקין לבין גלעד שבתאי

השותפות בין אורן פלוטקין (והקבוצה) לבעין גלעד שבתאי,  קרמה עור וגידים בשנים האחרונות.  החלק משנת 2018 החלו גישושים, כאשר שני הצדדים מבקשים להקים שותפות גדולה. בשנת 2020 הוקמה נופי גלעד – שהיא ספינת הדגל של השותפות בין קבוצת פלוקטין לבין שבתאי.

 

קבוצת פלוטקין -עם הפנים קדימה 2022

פרוייקט מגוריםפלוטקין חשף עוד כי מטרת השותפות היא להקים פרויקטים בין גדרה לחדרה, בערים תל אביב, כפר סבא, גבעתיים, נס ציונה ופתח תקווה אך ציין כי אם יבואו הזדמנויות מעניינות מחוץ לו נשקול אותם ברצינות”.

 

 

 

 

יודל'ה – לוח בעלי מקצוע חינם!

בעל מקצוע או נותן שירותים?
הרשם עכשיו ללוח בעלי המקצוע
החזק ביותר בארץ.