בעבר, משרדי פרסום נהגו לערוך מיתוג ויחסי ציבור לחברה, אדם או מוצר באמצעות אתרי אינטרנט וקמפיינים פרסומיים ברחבי האינטרנט בלבד. עם עלייתן והצלחתן של הרשתות החברתיות, כיום על ידי פתיחת עמוד מעריצים (עמוד LIKE) משרדי הפרסום משלבים פרסום כולל ברשת האינטרנט יחד עם עמוד שבו ניתן לערוך דיונים עם החברה \ המוצר \ האדם ולהביא את הגולש למצב של אינטראקציה מלאה עם המותג. יחסי ציבור ברשתות החברתיות מקרבים בין המוצר ללקוחות, מגייסים לקוחות חדשים ומגדילים בסופו של דבר את המכירות.
הרשת החברתית הפופולארית ביותר שקיימת היום ברשת האינטרנט היא ה-facebook, וכאשר מתכוונים אל יחסי ציבור ברשתות חברתיות, סביר להניח שבדרך כלל יתכוונו לפייסבוק, ממש כמו מנוע החיפוש של גוגל, פייסבוק כרגע הוא השחקן העיקרי בשוק הרשתות החברתיות. חברות יחסי הציבור באינטרנט מעסיקות מפתחים אשר מכירים מקרוב את ה-API של פייסבוק, ובאפשרותם לשלב את יחסי הציבור שנעשים עבור מוצר או אדם בפייסבוק באופן אינטראקטיבי ובשילוב תכונות שמאפשרות לגולש לייצר פעילות בעמוד הפייסבוק.
פרסום איכותי בפייסבוק
אף על פי שהפייסבוק הוא כלי יחסית חדש ליצירת יחסי ציבור ופרסום, לחברות יחסי הציבור באינטרנט קיימים מספיק כלים וניסיון על מנת ליצור באזז סביר מוצר חדש או חברה חדשה וזאת באמצעות הבאת תנועה רבה לעמוד מעריצים (LIKE) בשילוב של פרסום בפרסומות בפייסבוק. מנגנון הפרסום בפייסבוק פועל בצורה חכמה ומאפשר למקד פרסומות לקהל יעד ספציפי: בחתך גילאים מסוים, בעיר מסוימת, במגדר מסוים, על פי סטטוס (רווקים/נשואים) מה שמאפשר למקד את המוצר ולערוך יחסי ציבור עבור קהל היעד הספציפי שמעוניין במוצר, לכן יחסי ציבור ברשתות חברתיות דורש ידע נרחב ברשת האינטרנט ובפרסום באינטרנט.
מאמר נוסף על פרסום באינטרנט ויחצ באינטרנט
חברות יחסי הציבור באינטרנט משלבות קמפיינים במקומות שונים ולא רק ברשתות החברתיות וזאת על מנת להגיע אל קהל יעד רחב ככל האפשר. שילוב של פרסום במנוע החיפוש של גוגל, וברשת המדיה של גוגל יחד עם מערכת הפרסומות החכמה של פייסבוק מאפשרות להגיע לקהל היעד תוך דקות ולהתחיל לערוך יחסי ציבור ברשתות חברתיות תוך פחות משעה. חשוב שהעמוד שלכם בפייסבוק יראה טוב ויציג את המותג שלכם על הצד הטוב ביותר.