טיפים למציאת עבודה ראשונה

כל אדם מתמודד מתישהו במהלך חייו עם המשימה הקשה של מציאת מקום עבודה. לא פעם, במקום למצוא עבודה אנחנו מוצאים את עצמנו במצבים מביכים למדי. אולי יש לנו קורות חיים דלים מידי כי עדיין לא צברנו ניסיון קודם, ואולי גם הידע שלנו בתעשייה מוגבל ומספר אנשי הקשר בעולם העסקי מצומצם מאד.

להלן מספר צעדים שיכולים להועיל לכם למצוא עבודה ראשונה, בין אם אתם פונים לאחת מאותן חברות השמה או חברות כוח אדם ובין אם חבר פותח בפניכם דלתות למשרה מתאימה.

דעו מי אתם

מעסיק פוטנציאלי לא ישתכנע שכדאי לו לשכור אתכם אם אתם עצמכם לא משוכנעים ביתרונות ובחוזקות שלכם.

בדקו עם עצמכם במה אתם יכולים להועיל לצוות המקצועי של המעסיק? קחו את הזמן כדי ללמוד ולהבין אילו סוגים של מקומות עבודה מעניינים אתכם, מהם התחומים שבהם אתם מצטיינים ואילו כישורים ויכולות תוכלו לתרגם לתרומה משמעותית למשרה אליה אתם פונים.

הכינו רשימה ריאלית ומפורטת של הכישורים הייחודיים שלכם והשתמשו בה כדי להתמקד בסוגי התעשייה והחברות, שבהם יש לכם את הסיכוי הגבוה ביותר להתקבל לעבודה.

יש ספרות זמינה שמיועדת לאנשים שמנסים לזהות את תחומי החוזק שלהם. היעזרו בסוג ספרים זה כדי לכוון את חיפוש העבודה שלכם בכיוון הנכון.

בנוסף, יש מבחני אישיות (יש גם חברות השמה שנוהגות להשתמש בהם), שרבים מהם זמינים בחינם באופן מקוון באינטרנט. מבחנים אלה יכולים לעזור לכם לשפוך אור על ההתאמה שלכם למקצועות השונים.

על מנת לקבל נקודת מבט נוספת מזווית שונה, לגבי ההתאמה שלכם לעבודה מסוימת – כדאי להתייעץ עם עמיתים ובני משפחה שמכירים אתכם היטב. בנוסף, אם אינכם בטוחים שאתם מכירים את סוגי העבודה שמציעים לכם ואם הם בכלל מתאימים לכם –  נסו לשוחח על כך עם אנשים שעובדים בעבודות אלה. הם יוכלו לעזור לכם להבין אם יש בכוחכם להצטיין בתחומים אלה, ויוכלו להאיר נקודות שלא הייתם מודעים אליהן.

מיקוד

לאחר שזיהיתם את התחומים בהם אתם מעוניינים לעבוד ושבהם אתם מאמינים שתוכלו להצטיין, מקדו את המאמצים בהתאם:

–          את קורות החיים והמכתב המלווה התאימו באופן ייחודי לאותם תחומי פעילות ומקצועות אליהם אתם פונים. מקדו את קורות החיים ממש כפי שמיקדתם את הפעילות שלכם במהלך החיפוש אחר משרה שמתאימה לכם.

–          מומלץ להתחיל לעיין בכתבי העת ששייכים לתעשייה המדוברת, כמו גם להשתתף באירועים שונים של הענף. כך תוכלו ליצור מעגל רחב יותר של היכרויות ולהגדיל את מספר אנשי הקשר שאתם מכירים בתעשייה המסוימת.

–          התייחסו אל חיפוש העבודה כאל פרויקט במשרה מלאה.

–          גשו לנושא חיפוש העבודה באופן הגיוני ושיטתי. למשל, חשוב התכוננו לקראת ראיון העבודה ונצלו את כישורי הארגון שלכם ממש כאילו הראיון הוא חלק מהעבודה האמיתית שלכם.

–          זהו את המטרות שלכם והגדירו את תכנית הפעולה, כולל: הארגונים והחברות שהם היעד שלכם, הפעולות בהם יש לנקוט, תאריכי היעד וכמובן, מעקב אחרי הביצוע.

–          שריינו לעצמכם מספר שעות בכל יום כדי לפתח שגרה שמיועדת לחיפוש עבודה. שגרה זו תהיה דומה ליום עבודה אמיתי.

הרחבת אנשי הקשר

מציאת עבודה ראשונה היא כמו שחייה נגד הזרם. לכן, יש לקבוע תוכנית מציאותית שתגדיל את בסיס חברות היעד בתחום המסוים בו אתם מתעניינים. דברו עם חברים, בוגרים, בני משפחה ואנשי קשר בחברות כוח אדם או חברות השמה ובנוסף, וודאו שקורות החיים שלכם מופצים לכתובות הנכונות.

יודל'ה – לוח בעלי מקצוע חינם!

בעל מקצוע או נותן שירותים?
הרשם עכשיו ללוח בעלי המקצוע
החזק ביותר בארץ.