אומניות לחימה – ענף ספורט טיפולי והנאה

אומניות לחימה באים לשימוש ולסיוע בעת שבן אדם חפץ להגן על עצמו. הנזיר הבודהיסטי בודיהידהרמה הינו הממציא ווהמפתח הראשון של אומניות לחימה. בסין העתיקה התגוררו נזירים שלא דגלו בשימוש בנשק חם ואפילו לא קר. דבר זה גרם להיותם חשופים לתקיפות ומעשי שוד, כתוצאה מכך הם המציאו אומניות לחימה שונות העושות במיוחד שימוש בתנועות הגוף וגם נעזרו במקל, קערה,או חגורה וכדו’.

 

אומנויות לחימה – כלי טיפולי רב כח

 

1. על אף שאומניות הלחימה היו נהוגות במזרח, הן הועתקו אל המערב ובכל אופן אפשר להצביע על הבדל של ממש בין אומניות הלחימה שבין ארצות המזרח והמערב.

2. הרעיון של אומניות מלחמה בארצות המזרח הוא מרגוע , שלווה והגעה לשלמות מנקודת מבט רוחנית. בארצות המערב מתבסס הרעיון של אומניות לחימה בעיקר במישור הפיזי התחרותי והספורטיבי יחד עם שימת דגש על חשיבות המראה החיצוני.

3. כל אדם שיש לו את הידע ורגיל באומניות לחימה הוא מתורגל באיפוק ובשליטה עצמית, נוסף על כך יש למתאמנים את האפשרות להתמודד בתנאים לא קלים ויוצאי דופן גם מבחינה פיזית וגם מבחינת החשיבה והביטחון העצמי.

4. למדו כי אומניות לחימה מביאיות תועלת לילדים ולבני נוער שיש להם בעיות שונות הקשורות להפרעות קשב. אחרי מחקר , הוכח כי מי שמתאמן באומניות לחימה , ניכרת אצלו הפחתה של לחץ והשתחררות מאנרגיות שאינן חיוביות.

קרב מגע – כלי עזר לטיפול לצעירים

1. למטרת טיפול בבני נוער וילדים שזקוקים לכך יעיל ביותר לטפל בהם על ידי קרב מגע , דבר המועיל ומשפר את ההרגשה של הערך העצמי וחיזוק הביטחון.

2. בשיטת קרב מגע מחנכים מה הם הדרכים והשיטות להתרחק ממצבים בעייתיים ומהי השיטה היעילה ביותר ליישב עניינים מסובכים בלי הפעלתו של כוח אלים.

3. כל מי שלומד קרב מגע חש הרגשה ברורה של הצלחה ואף מי שהוא לא תלמיד מצטיין יכול להגיע לדרגה של שיפור ממשי של הביטחון העצמי. ניתן לרכוש ידע ולהשתלם בנושא בדרך פשוטה , היות וקרב מגע כלל לא כרוך בהכרח עם טכניקות מסובכות.


הגנה עצמית – כדי להציל חיים

1. קורס הגנה עצמית נותן כמעט לכל אדם כלים ומומחיות כיצד להגן על עצמו. הקורס מתאים עבור כל אדם בכל גיל קורס של הגנה עצמית יכול להתאים עבור כל גיל ולכל אחד ולכל לומד יהיו את השיטות והאמצעים באיזה דרך להגן על עצמו.

2. איכות החיים עולה מאוד אצל כל מי שמשתתף בקורס הגנה עצמית, הקורס מסייע לבניית העצמות , לחיזוקם של השרירים וחיטובו של הגוף באורח כללי.

3. הקואורדינציה והכושר משתפרים מאוד אצל הנוטלים חלק בקורס של הגנה עצמית, משום שבמסגרת הלימודים הם לומדים איך לעשות כל מיני פעולות עם איברים שונים בגוף באותה עת.

4. האסרטיביות מתפתחת ביותר בקרב נשים שלומדות קורס הגנה עצמית ויש להן אף את היכולות להגן על עצמן במקומות וסיטואציות שונות.

5. אפי’ אם קיימים מצבים של ניסיון שוד שאין אפשרות להתגבר עליהם, אבל בהחלט יכולה מי שיודעת את האומנות להציל את חייה.

יודל'ה – לוח בעלי מקצוע חינם!

בעל מקצוע או נותן שירותים?
הרשם עכשיו ללוח בעלי המקצוע
החזק ביותר בארץ.